23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 237-431625
Offentliggjort
08.12.2016
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Vestsjællands Brandvæsen I/S

Vindere

(08.12.2016)
Falck Danmark A/S
Polititorvet 1
1780 København V

Køb af køretøjer og materiel til brug for brandslukning


Vestsjællands Brandvæsen I/S

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Vestsjællands Brandvæsen I/S
37197580
Højvangen 9
Svebølle
4470
Danmark
Kontaktperson: Helle Søeberg
Telefon: +45 59534700
E-mail: Helle.Soeberg@vsbv.dk
NUTS-kode: DK022

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.vsbv.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Køb af køretøjer og materiel til brug for brandslukning.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34144210
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Vestsjællands Brandvæsen I/S blev etableret pr. 1.1.2016 som led i beredskabsreformen. Vestsjællands Brandvæsen I/S iværksatte den 7.10.2016 et udbud iht. udbudslovens afsnit III af en 3-årig kontrakt (med option på 2 x 1 års forlængelse) om varetagelse af brandslukningsydelser i 5 slukningsområder i 3 vestsjællandske kommunen. Falck Danmark A/S var den eneste aktør, der anmodede om deltagelse i udbuddet og Vestsjællands Brandvæsen I/S har nu på baggrund af et forhandlingsforløb besluttet at indgå kontrakt med Falck Danmark A/S. Det indgår som et vilkår i kontrakten, at Vestsjællands Brandvæsen A/S fremadrettet stiller køretøjer og materiel til rådighed for Falck Danmark A/S. Dette vilkår er opstillet af finansieringsmæssige/rentemæssige hensyn som led i de besparelseskrav Vestsjællands Brandvæsen I/S er underlagt. Vestsjællands Brandvæsen I/S har vurderet, at anskaffelsen af køretøjer og materiel alene kan ske hos Falck Danmark A/S som følge af kontraktstart 1.1.2017.

 

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 8 124 801.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34144212
34223200
34144213
35111200
35110000
35111100
44482100
33157200
32570000
30231310
30213000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

 

Holbæk, Orø, Mørkøv, Tuse Næs, Tølløse, Ruds Vedby, Snertinge.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Kontrakten omfatter følgende brugte køretøjer og materiel med henblik på varetagelsen af Vestsjællands Brandvæsen I/S' beredskabsopgaver:

4 automobilsprøjter (ink. oppakning), 8 tankvogne (inkl. oppakning), 1 autombiltankvogn.sprøje (inkl. oppakning), 2 A-sprøjter, 1 tanksprøjte, 1 lift, 3 trailere/trin (inkl. oppakning),

Brugt IT-materiel på de eksisterende stationer (fladskærme inkl. vægbeslag, mini-pc, HDMI-kabel, PC med operativsystem, infoskærm, Swissphone, SimaTech software)

Eksisterende SINE-udstyr (vognterminaler, håndterminaler, håndterminaler med repeat, bådterminal, Atex terminal)

Øvrigt eksisterende udstyr (flasker, slanger, kurve og masker).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Fordelingen af vederlaget mellem de forskellige leverancer er følgende:

Brugte køretøjer inkl. oppakning samt slanger, masker mv.: 7 945 924 DKK.

IT-materiel + SINE-udstyr: 178 877 DKK.

 

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
  • Tvingende grunde som følge af begivenheder, som den ordregivende myndighed ikke kunne forudse, og under streng overholdelse af direktivets betingelser
Forklaring:

 

Vestsjællands Brandvæsen I/S gør principalt gældende, at Falck Danmark A/S er den eneste økonomiske aktør, der kan opfylde det behov Vestsjællands Brandvæsen I/S har i relation til levering af køretøjer og materiel med henblik på at kunne få varetaget brandslukningsydelser i de relevante slukningsområder pr. 1.1.2017. Betingelserne i udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2, for at gennemføre udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse er opfyldt.

Vestsjællands Brandvæsen I/S har ikke behov for og midler til at anskaffe sig nye køretøjer og materiel. Vestsjællands Brandvæsen I/S har derimod behov for at kunne overtage ejerskabet til de brugte køretøjer og det eksisterende materiel, som Falck Danmark A/S hidtil har haft ejerskabet til i forbindelse med varetagelse af brandslukningsopgaverne i Vestsjællands Brandvæsen I/S' slukningsområder. Anskaffelsen/købet hos Falck Danmark A/S er nødvendigt for, at Vestsjællands Brandvæsen I/S kan opfylde forpligtelsen til pr. 1.1.2017 at stille køretøjer til rådighed i forbindelse med varetagelse af brandslukningsopgaver i de relevante slukningsområder.

Henset til at køretøjer og materiel skal stilles til rådighed fra den 1.1.2017 er det urealistisk, at andre aktører end den eksisterende brandslukningsoperatør i området, Falck Danmark A/S, skulle være i stand til at tilbyde en tilsvarende samlet pakke bestående af de nødvendige brugte køretøjer og øvrigt materiel.

Subsidiært gør Vestsjællands Brandvæsen I/S gældende, at betingelserne for at gennemføre udbud med forhandling uden forudgående udbudsbekendtgørelse i henhold til udbudslovens § 80, stk. 5, er opfyldt. Vestsjællands Brandvæsen I/S har som nyetableret organisation og som følge af de forhandlinger, der har været med Falck Danmark A/S omkring den fremadrettede varetagelse af brandslukningsydelserne i Vestsjællands Brandvæsen I/S' dækningsområde samt behovet for godkendelse af kontrakten hos Beredskabskommissionen ikke haft de tidsmæssige muligheder for at iværksætte et udbud af de brugte køretøjer og det øvrige materiel, som Vestsjællands Brandvæsen I/S er nødsaget til at være i besiddelse af pr. 1.1.2017. Også af denne grund har Vestsjællands Brandvæsen I/S været berettiget til at foretage de nødvendige anskaffelser hos Falck Danmark A/S på baggrund af udbud med forhandling uden forudgående udbudsbekendtgørelse.

 

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
30/11/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Falck Danmark A/S
16271241
Polititorvet 1
København V
1780
Danmark
NUTS-kode: DK011

Internetadresse:www.falck.dk

Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 8 124 801.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Vestsjællands Brandvæsen I/S indgår tidligst kontrakt med Falck Danmark A/S efter udløbet af 10-dagesperioden fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, stk. 1, nr. 2.

I henhold til § 7, stk. 3, i lov om Klagenævnet for Udbud skal klage over kontraktindgåelse på baggrund af en§ 4-procedure indgives til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende, om at ordregiver har indgået kontrakt.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/12/2016

Send til en kollega

0.063