Fakta om udbudet
Udbyder
Dansk Retursystem A/S
Rammekontrakt vedrørende indkøb af Stablere
Dansk Retursystem A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
25 49 61 40
Baldersbuen 1
Hedehusene
2640
Danmark
Kontaktperson: Kira Elisabeth Harder
Telefon: +45 43323232
E-mail: kh@dansk-retursystem.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.dansk-retursystem.dk/dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/290789
Del II: Genstand
Rammekontrakt vedrørende indkøb af Stablere.
Baggrunden for nærværende udbud er DRS' pligt til at indsamle emballager, som er tilmeldt DRS. Udbuddet omfatter levering af 2 typer Stablere, som er nærmere beskrevet i kravspecifikationen med bilag. En Stabler skal anvendes når Dansk Retursystem A/S indsamler emballage hos returmodtagere. Returmodtagere er erhvervsdrivende som tager pantbærende tomme engangsemballager retur. De nærmere krav og DRS' anvendelse af Stablere er beskrevet i kravspecifikationen med bilag.
Udbuddet omfatter endvidere en forpligtelse for Tilbudsgiver til at yde 2 års Serviceaftale af Stablerne efter udløbet af den enkelte Stablers garantiperiode, jf. pkt. 14 i Udkast til Rammekontrakten.
Baldersbuen 1, Hedehusene.
Udbuddet omfatter levering af 2 typer Stablere (Stabler Ø og Stabler BT), som er nærmere beskrevet i kravspecifikationen med bilag. DRS vil udskifte samtlige Stablere til DRS' lastbiler og den indledende ordre består derfor af 17 Stabler BT og 42 Stabler Ø (i alt 59 Stablere), som forventes at blive leveret samlet og senest 12 uger efter indgåelse af Udkast til Rammekontrakt, jf. punkt 7 i Udkast til Rammekontrakt. Herefter kan DRS afgive efterfølgende ordre på Stablere, hvilket som udgangspunkt vil være i de tilfælde, hvor en Stabler går i stykker, jf. punkt 7 i Udkast til Rammekontrakt.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud — Stabler
63669318
Essen 1
Kolding
6000
Danmark
NUTS-kode: DK
Del VI: Supplerende oplysninger
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens §171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@ksft.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk/