23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 074-129284
Offentliggjort
Udbudstype
Begrænset udbud

Motorkøretøjer


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Rigspolitiet v./ Center for Flåde- og Materielstyring
Hambrosgade 21
Att: Diana Nedrud Eriksen
1780 København V
DANMARK
Mailadresse: der003@politi.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.politi.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Køretøjer til Dansk Politi.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: København.

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Velkommen til Rigspolitiets udbud af køretøjer til Dansk Politi.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

34100000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Værdi: 74 000 000 DKK
Eksklusive moms

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af
1. Kvalitet*. Vægtning 50
2. Pris*. Vægtning 50
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 066-115365 af 3.4.2015

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse: Delaftale 1 — Stor MPV
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
11.1.2016
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal bud modtaget elektronisk: 2
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Skandinavisk Motor Co. A/S
Park Alle 355
2605 Brøndby
DANMARK

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej
Betegnelse: Delaftale 2 — Varebil
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
11.1.2016
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal bud modtaget elektronisk: 4
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Andersen & Martini A/S
Agenavej 15
2670 Greve
DANMARK
Mailadresse: info@a-m.dk
Telefon: +45 36931020
Fax: +45 36931001

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej
Betegnelse: Delaftale 3 — Mellem stationcar m. plads til 5 voksne personer
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
11.1.2016
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal bud modtaget elektronisk: 5
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Ford Motor Company A/S
Borupvang 5d-e
2750 Ballerup
DANMARK
Telefon: +45 43480700
Fax: +45 43437565

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej
Betegnelse: Delaftale 4 — Mellem MPV m. plads til 5 voksne og to børn
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
11.1.2016
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal bud modtaget elektronisk: 3
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Skandinavisk Motor Co. A/S
Park Alle 355
2605 Brøndby
DANMARK

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
1.Der afholdes et indledende informationsmøde om udbuddet, hvor Rigspolitiet informerer om udbudsprocessen, de udbudte køretøjer og krav til de kommende leverandører. Der vil ligeledes være mulighed for at besigtige de nuværende køretøjer.
Mødet afholdes den 13.4.2015 kl. 13:00-16:00. Tilmelding til informationsmødet er nødvendig og skal ske via Mercell senest 2 arbejdsdage før mødets afholdelse.
2. Ved evalueringen af de modtagne tilbud agter Rigspolitiet at lade en arbejdspladsvurdering ved et brugerpanel indgå i bedømmelsen. Tilbudsgivere, der bliver prækvalificeret, skal derfor være indstillet på at stille et køretøj svarende til det tilbudte til rådighed med henblik på en sådan afprøvning. Arbejdspladsvurderingen foregår under forhold, der svarer til udvidet testkørsel, og køretøjerne vil ikke blive påmonteret ekstraudstyr. Tilbudsgiverne modtager ikke kompensation for deltagelsen. Vurderingen forventes at finde sted i ugerne 49 og 50 2015.
*Valg af leverandør er sket på grundlag af tildelingskriteriet »det økonomisk mest fordelagtige tilbud«.
Ordregiver har i den forbindelse lagt følgende underkriterier til grund:
— kvalitet
— pris.
Tilbuddene er blevet evalueret efter en model, hvor evaluering af pris først indgik efter, at evalueringen af kvalitet var foretaget.
Som led i modellen var det kun de kvalitative underkriterier, der blev evalueret efter en pointmodel, mens pris ikke blev evalueret ved tildeling af point.
Resultatet af evalueringen blev givet ved at dividere »Samlet vægtet tilbudssum« med den samlede pointscore. Herved fremkom et resultat, der er udtryk for pris per kvalitetspoint, hvorefter den laveste score vinder.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13.4.2016

Send til en kollega

0.047