23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 074-129263
Offentliggjort
Udbudstype
Offentligt udbud

Specialkøretøjer


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Rigspolitiet
Polititorvet 14
Att: Kristina Wirk
1780 København V
DANMARK
Mailadresse: bwi006@politi.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.politi.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Udbud af kommandostadekøretøjer (KST).
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Rigspolitiet skal til hver af landets politikredse indkøbe nye kommandostadekøretøjer (forkortet: KST-køretøjer). Funktionen af køretøjerne er, at de skal indgå i politiets opgaveløsning med koordinering af større indsatser.
Køretøjerne skal være selvkørende med tilladt totalvægt på 3 500 kg., så almindeligt B-kørekort er tilstrækkeligt for føreren af køretøjet.
Køretøjerne skal opbygges på et selvkørende chassis, hvorpå der bygges et let kontorlokale, hvor funktionen KST-leder skal foregå. I køretøjets kontorlokale, skal indrettes med 7 »kontorarbejdspladser« samt mødefaciliteter. Under kørsel skal der udelukkende være plads til føreren og en passager i køretøjet, som skal sidde i motorchassisets sæder.
Som en del af opbygningen, skal der monteres varme- og køleanlæg, så en behagelig arbejdstemperatur tilstræbes opretholdt i køretøjet under stilstand. El-installationen samt IT og kommunikationsplatformen står Rigspolitiet selv for at monterer, men der skal som en del af opbygningen indbygges forberedelse for løsningerne med kabelbakker mv. Opbygningen skal være så let som mulig, men stadig robust, som kan modstå den professionelle brug.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

34114000, 34100000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af
1. 50. Vægtning 50
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 248-451337 af 23.12.2015

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse: Udbud af kommandostadekøretøjer (KST)
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
26.2.2016
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal bud modtaget elektronisk: 3
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Haarby Karosseri ApS
Akkerupvej 20
5683 Haarby
DANMARK
Telefon: +45 64731282
Fax: +45 64731082

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
Valg af leverandør er sket på grundlag af tildelingskriteriet »økonomisk mest fordelagtige tilbud«. Ordregiver har lagt vægt på følgende underkriterier: kvalitet og pris. Tilbuddene er blevet evalueret efter en model, hvor evalueringen af pris først indgik efter, at evalueringen af kvalitet er foretaget. Som led i modellen var det kun de kvalitative underkriterier, der blev evalueret efter en pointmodel, mens pris ikke blev evalueret ved tildeling af point. Resultatet af evalueringen var »pris pr. køretøj« dividerede med den samlede pointscore for kvalitet. Herved opnås et resultat, der var udtryk for pris pr. kvalitetspoint, hvorefter den laveste score afgav »det økonomisk mest fordelagtige tilbud«.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12.4.2016

Send til en kollega

0.078