23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 193-349373
Offentliggjort
06.10.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Danske Spil A/S

Opdateringer

Annullering
(11.02.2016)

Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er forblevet resultatløs
Kontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse
Yderligere supplerende oplysninger
Danske Spil har måttet konstatere, at der ikke er modtaget konditionsmæssige tilbud.
Danske Spil har derfor valgt at aflyse udbuddet for i stedet at overgå til et udbud med forhandling, jf. udbudsdirektivets artikel 30, stk. 1, litra a.
Udbuddet med forhandling gennemføres i overensstemmelse med udbudsdirektivets artikel 30, stk. 1, litra a med de tilbudsgivere, der rettidigt har afgivet tilbud og på baggrund af det oprindelige udbudsmateriale, herunder de deri opstillede mindstekrav.
Udbuddet med forhandling indledes derfor med henblik på at afklare, i hvilken udstrækning ukonditionsmæssige tilbud kan bringes i overensstemmelse det oprindelige udbudsmateriale.

Rammeaftale om operationel leasing af motorkøretøjer.


Danske Spil A/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Danske Spil A/S
64011715
Korsdalsvej 135
2605 Brøndby
DANMARK
Telefon: +45 36720011
Mailadresse: udbud@danskespil.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.danskespil.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/62993

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=151860&B=DS

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=151860&B=DS

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Andet: spillevirksomhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: ja

Danske Lotteri Spil
CVR 33034482
Korsdalsvej 135
2605 Brøndby
DANMARK

Danske Licens Spil
CVR 33034474
Korsdalsvej 135
2605 Brøndby
DANMARK

 

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Rammeaftale om operationel leasing af motorkøretøjer.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Leasing
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Brøndby.

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Udbuddet omfatter en rammeaftale om operationel leasing af motorkøretøjer til brug for Danske Spil A/S' sælgere og teknikere samt en drift- og servicepakke i tilknytning til de leasede motorkøretøjer.
Rammeaftalen omfatter leasing af såvel hvidplade som papegøjeplade personbiler som papegøjeplade varevogne og kassevogne.
Danske Spils initial behov forventes at være på 13 personbiler, 9 varevogne og 1 kassevogn til brug Danske Spils salgs- og service funktioner.
Varevogne og kassevogne skal indgå i Danske Spil A/S' daglige drift, mens personbiler vil være fast tilknyttet en bestemt person og skal kunne anvendes til såvel tjenestekørsel som privatkørsel.
Der til kommer leasing af motorkøretøjer i forbindelse med ansættelse af nye medarbejdere og generelle kapacitetsudvidelser hos Danske Spil A/S samt til udskiftning af motorkøretøjer ved udløb af individuelle leasingkontrakter. Levering af disse vil skulle ske løbende efter behov i hele rammeaftalens løbetid.
Udover levering af de leasede motorkøretøjer ønsker Danske Spil A/S, at leverandøren leverer en drifts- og servicepakke inkl. bl.a. klargøring, forsikring, levering af brændstofkort, rapportering af motorkøretøjernes brændstofforbrug og kilometerstand mv., reparation og vedligeholdelse, skift af vinter- og sommerdæk, vejhjælp og lånebilsordning. Drifts- og servicepakken skal kunne leveres i alle dele af Danmark.
Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler, og der vil blive indgået rammeaftale med én leverandør, således at leverandøren er eneleverandør på den pågældende aftale. Danske Spil kan uden videre trække på aftalen i hele dennes løbetid, ligesom udbuddet desuden giver alle Danske Spil A/S' datterselskaber ret, men ikke pligt, til at benytte aftalen på samme vilkår som Danske Spil A/S.
Danske Spil A/S dog ikke forpligter sig ikke til at aftage en bestemt mængde ligesom Danske Spil A/S kan vurdere at specifikke behov bedst opfyldes ved indgåelse af enkeltstående aftaler med anden leverandør. Der tages således forbehold for det faktiske antal, idet det estimerede antal er baseret på historik og antagelser om fremtidigt behov.
Rammeaftalen løber i 4 år uden option på forlængelse. Leasingen af motorkøretøjerne vil ske på individuelle leasingkontrakter med de tilhørende drifts- og servicepakker for en leasingperiode på 3 år.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

34110000, 34136000, 50112000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Se pkt. II.1.5).
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Option på leasing af biler til direktører.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Eventuelle krav til sikkerhedsstillelse og garantier vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører, skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ifølge bekendtgørelse af lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger skal ansøger afgive en erklæring på tro og love (eventuelt i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen) om, hvorvidt ansøger har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter, og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor ansøger er etableret, og i Danmark.
Tro og love-erklæringen må tidligst være dateret 6 uger før anmodningsfristen. Hvis ansøger vælger at indlevere en serviceattest, må denne ikke være dateret tidligere end 4 måneder før anmodningsfristen. Ansøger kan eventuelt anvende den vedlagte skabelon for tro og love-erklæring. Ved sammenslutninger af ansøgere skal ovenstående oplysninger afgives for hver enkelt deltager.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Erklæring om ansøgerens samlede omsætning, i de 3 seneste disponible regnskabsår.
2) Erklæring om virksomhedens soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår.
Soliditetsgrad beregnes som: Soliditetsgrad = (Egenkapital/Samlede aktiver) X 100.
Ved sammenslutninger af ansøgere skal ovenstående oplysninger afgives for hver enkelt deltager.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets art. 47, stk. 2. Dette kan f.eks. ske ved at anvende den vedlagte skabelon for underleverandør erklæring (Økonomisk og finansiel formåen) eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1) Referenceliste over de maks. 15 betydeligste lignende leasingkontrakter, som ansøger har udført indenfor de seneste 3 år.
Listen bedes indeholde:
— Dato for kontraktens påbegyndelse og afslutning
— Navnet på kontraktens modpart
— Kort beskrivelse af typen af de leverede ydelser/varer.
Ved sammenslutninger af ansøgere skal oplysningerne afgives for hver enkelt deltager blandt de solidarisk hæftende deltagere.
Såfremt en ansøger baserer sit tilbud på andre enheders formåen, skal ansøgeren, jf. udbudsdirektivets art. 48 stk. 3, uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem ansøgeren og disse andre enheder, godtgøre overfor den ordregivende myndighed, at han råder over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, f.eks. ved at anvende den vedlagte skabelon for underleverandør erklæring (Teknisk og faglig formåen) eller ved at fremlægge dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed for ansøgeren.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ordregiver vil ved udvælgelsen lægge vægt på de tekniske og finansielle oplysninger som beskrevet under pkt. III):
1) dokumenteret den bedste økonomiske og finansielle kapacitet på baggrund af omsætning og soliditet jf. pkt. III.2.2)
2) dokumentation for de bedste referencer, jf. pkt. III.2.3).
Referencer (2) vægter højere end økonomisk og finansiel kapacitet (1).
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
Leasing af biler
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
3.11.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Dette udbud afvikles som et elektronisk udbud via udbudssystemet »eu-supply«. Alle henvendelser skal ske via dette system.
For at deltage skal virksomheden være registreret hos eu-supply.

Registrering og tilmelding til udbud kan foregå via følgende link: https://www.eu-supply.com/ds.asp

Der er tale om et begrænset udbud, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, først skal anmode om prækvalifikation.
Ansøgere som ønsker at komme i betragtning, skal som grundlag for en vurdering af deres økonomiske og finansielle samt tekniske kvalifikationer afgive oplysningerne angivet i del III.2). Frist for modtagelse af anmodning om prækvalifikation fremgår af pkt. IV.3.4).
Der foreligger ikke yderligere dokumentation, som ansøgere kan rekvirere fra ordregiver forud for fremsendelse af anmodning om deltagelse. Der vil blive givet adgang til yderligere dokumenter til de virksomheder, der efter prækvalifikationsfasen opfordres til at afgive tilbud.
Såfremt ansøger i sin anmodning om deltagelse har angivet eventuelt at ville anvende underleverandører, og ansøger ønsker, at underleverandørens forhold skal indgå i vurderingen af ansøgers økonomiske og/eller tekniske kapacitet, skal ansøger fremlægge dokumentation for, at ansøger har ret til i det af ansøger angivne omfang at trække på underleverandørens kapacitet. Ansøger skal i så fald endvidere fremlægge samme typer af oplysninger og beskrivelser vedrørende underleverandørens tekniske kapacitet, som ansøger i henhold til pkt. III.2.2) og III.2.3) ovenfor skal fremlægge for sin egen virksomhed.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Ved et begrænset udbud, et udbud efter forhandling med forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse eller et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog, efter udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Klage over udbud omfattet af udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af ovenstående, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
1.10.2015

Send til en kollega

0.25