Fakta om udbudet
Udbyder
Personbiler
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Bornholms Regionskommune
Ullasvej 23
Att: Mette Rasch Pedersen
3700 Rønne
DANMARK
Telefon: +45 56921041
Mailadresse: mette.rasch.pedersen@brk.dk
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Bornholm.
NUTS-kode DK014
Købet vil blive leasingfinansieret gennem kommunens leasingparter.
Der ønskes indkøbt 37 biler, leveret i 2015 i henhold til Leveringsplan.
Såfremt der er nedbrud af en bil, eller behov for yderligere udskiftning af en bil i kontraktperioden, kan Bornholms Regionskommune indkøbe op til maks. 10 ekstra biler i perioden.
Bilerne skal alle leveres med påmonterede vinterdæk klasse A.
Der er behov for forholdsvis små, men funktionelle biler med god komfort. Overvejende bilsegment klasse B i henhold til Europæisk klassificering.
Kontraktperioden løber i perioden 1.7.2015 til 31.12.2015, begge dage inkluderet.
Kravspecifikation for de af udbuddet omfattende produkter fremgår af dokumentet Kravspecifikation. Udbudsmaterialet er udarbejdet i samarbejde med udvalgte ledere og arbejdsmiljørepræsentanter, som skal anvende bilerne. Samme gruppe deltager i afprøvning og evaluering af de tilbudte biler.
34110000
Del IV: Procedure
1. Pris. Vægtning 60
2. Ergonomi og funktionalitet — APV. Vægtning 40
Udbudsbekendtgørelse
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 61-106090 af 27.3.2015
Del V: Kontrakttildeling
Betegnelse: Køb og levering af biler til Bornholms RegionskommuneA/S Poul Michaelsen Automobiler
Falkevej 6-10
4600 Køge
DANMARK
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100