Det var langtfra en tynd omgang, da vi her i Motor-magasinet i foråret 2021 startede en række artikler om kritik af motorer på biler fra producenten Stellantis og håndteringen hos bilimportøren K.W. Bruun.
Artiklerne tog afsæt i en ændring fra seks til 10 års vejledende skifteinterval for tandremme, på trods af kritik af smuldrende tandremme, kula...
Bag om sagen: Tynd olie og tandremsballaden
FDM frarådede i juni i år køb af specifikke motorer i en række biler fra Peugeot, Citroën og Opel efter længere tids debat om tandremsproblemer, herunder i oliebad med fare for smuldring.
FDM har advaret mod køb af visse bilmodeller på grund af tandremsproblemer, herunder i oliebad. Foto: PR Foto: PR
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer