Enhver mekaniker kender til problemer med de små T-GDI benzinmotorer - Turbo Gasoline Direct Injection.
Det handler ikke bare om aflejringer i indsugning, cylinder, topstykke og hele vejen igennem udstødningssystemet men også om ødelagte tandremme og kæder eller tilstoppet krumtap udluftning. Det hele hænger sammen i en ond cirkel.
Men hvad sker ...
Sådan stopper man oliens ødelæggende onde cirkel
For højt olieforbrug skal diagnosticeres og ikke bare ’toppes op’. Vantage Lubricants og FTZ giver her opskriften på korrekt behandling af kundens bil og valg af smøreolie.
Højt benzinindhold reducerer oliens vedhæftning og smøreevne og kan skabe slid i taktkæden, viser Henrik Stjerne, FTZ. Foto: Vantage Lubricants/FTZ Foto: Vantage Lubricants/FTZ
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer