23948sdkhjf

Plug and play til bilforhandlerne

Danske Omnicar arbejder på et nyt it-system, som skal revolutionere måden, bil- og mc-forhandlere tilbyder serviceaftaler på i dag.
SERVICE It-firmaet Omnicar A/S arbejder på et nyt it-system, som for mange bilforhandlere kan revolutionere måden man tilbyder serviceaftaler på i dag.

- Vi ved, at lokale serviceaftaler er vanskelige at styre for bilforhandlerne, fordi der ikke findes ordentlige systemer, som kan både sælge og administrere det for dem. Det vil vi gerne lave om på, siger produktudviklingschef Rasmus Munch i softwarevirksomheden Omnicar i København.

Det nye system hedder Omnicar SAM (Service Agreement Manager).

- Vi udvikler online “plug and play" software-systemet til bil- og motorcykel-forhandlerne. Et system der skal gøre deres hverdag nemmere og hurtigere samt gøre det billigere for dem at sælge, administrere og opkræve deres egne lokale serviceaftaler, forklarer Rasmus Munch.

- Vi har hos Omnicar været i gang med at designe og “skrive" softwaren siden november 2016, og vi forventer systemet færdigt den 1. april 2017. Vi har i dag indgået samarbejde med en række større bilforhandlere - som skal være vores beta-testere, siger han.

Serviceaftaleberegner

- Softwaren bliver et online produkt (SAAP), som vil indeholde en serviceaftaleberegner, bilforhandleren kan få vist på sin egen hjemmeside og få designet i sine egne farver/logo.

Serviceaftaleberegneren kan beregne og sælge forhandlerens egne lokale serviceaftaler med eller uden optioner så som dæk, lejebil, hente/bringe og så videre. Det defineres og “opbygges" selv af forhandleren, forklarer Rasmus Munch.

- Kunderne beregner og bestiller aftalerne med betalingskort, som man kender det fra Sportify og Netflix, tilføjer han.

Løbende rettelser

Desuden indeholder softwaren et avanceret programmeret administrationsmodul, hvor forhandleren nemt kan oprette nye og flere typer serviceaftaler. Både aftaler til nye og brugte biler.

- Forhandleren kan fortage løbende korrektioner på aftalerne eller overdrage aftalerne til nye kunder, fordi den første kunde har valgt købe ny bil før forventet tid og så videre. Forhandleren kan derfor bevare loyaliteten på bilen hos nr. 2 ejer, forklarer Rasmus Munch.

Forhandlerens værksted vil kunne importere deres løbende værkstedsudgifter på de biler med serviceaftale, og systemet vil indeholde funktioner, som gør det muligt for forhandleren at beregne, om bilerne med serviceaftale kører for meget (eller for lidt) i forhold til den tegnede serviceaftale (proaktive funktioner). Forhandleren kan følge med i aftalernes balancer og meget mere.

Systemet vil indeholde serviceaftalevilkår, som er lavet i samarbejde med FDM, hvilket er valgfrit for forhandlerne at benytte.

Mere digital

Omnicar er en nyere softwareleverandør, som arbejder for at gøre bilbranchen mere digital.

- Vi kalder os selv for en CMS leverandør (Client Management Systems), fordi vi tager udgangspunkt i bil-kundernes købs-cyklus og deres “rejse" frem til, og igennem, bilforhandlernes univers i både salg og eftermarked via hjemmesider og/eller sociale medier, siger Rasmus Munch.

- Derfor leverer vi marketings services og software, der kan styre prøvetursbookinger, værkstedsbooking, web-shop til eftermarked og serviceaftaler. Vi arbejder for at forbedre bilforhandlernes nybils-salg og eftermarkedsloyalitet, lover han.

Omnicar leverer i dag en række løsninger til blandt andet Interdan, Bertel O. Steen (norsk bilhus) og SC Motors i Sverige.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093