23948sdkhjf

Tror stadig på kør-videre-dæk

Continental tror på, at automatisk forsejling er vejen frem.
DÆKNYT De seneste ti år har været præget af flere former for udvikling inden for dæk, herunder helårsdæk, dæktryksmålere og erstatningsprodukter for naturgummi. Men også dæk, der kan køre videre, selv om de teknisk set er punkterede, har lavet dækaftryk på medievejene. Bridgestone har sat sig tungt på sin RunFlat-teknologi, mens Continental igen i år slår et slag for sin ContiSeal-teknologi. Skal man tro Continental selv, så kan dækket, der er beklædt med et selvforsejlende lag på indersiden, forhindre den overvejende del af de situationer, der gør punkteringer farlige:

- Næsten alle skader, der skyldes genstande på op til 5 mm i diameter, kan forsegles. Derfor kan man undgå at skulle standse bilen og skifte hjul under akavede og måske farlige forhold ved helt op til 85 procent af alle punkteringer, fortæller adm. direktør Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark A/S.

Eftersom bilisten dog ikke bemærker, at noget er trængt igennem dækket, anbefaler Continental, at man regelmæssigt undersøger sine dæk for søm og skruer. Hvis man er i tvivl, bør man søge assistance fra et bilværksted eller et dækcenter.

- ContiSeal-teknologien fjerner behovet for et reservehjul. Det giver også bilfabrikkerne nye muligheder for design af bagagerummet. Endelig gør det også køretøjet lettere, hvilket reducerer brændstofforbruget, pointerer Georg Nielsen.
Kommenter artiklen (2)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094