23948sdkhjf

Flere deler bil i sommerferien

Når den store sommerferie-periode får alvor går i gang i juli, har flere valgt at udleje bilen.
DELEØKONOMI Det fremad for biludlejningstjenesten SnappCar, der indtil sidste år hed 'Din bil - min bil'. Ifølge virksomhedens egne tal, fik tjenesten 2500 nye brugere alene i juni, og fremgangen skyldes især, at sommerferien nærmer sig for mange. Det mener Anders V. Jacobsen, der er kommunikationschef for SnappCar i Danmark.

- Bilferien, der ellers ikke har været blandt de mest populære rejseformer de seneste år, har med de private udlejningstjenester oplevet et decideret boom. Og det er primært de yngre generationer, der er med til at genoplive den ellers glemte ferieform. Feriebilerne er indtil videre mest udbredt blandt de yngre, par og familier. De griber chancen for en anderledes ferietur, der koster mindre og giver større frihed til spontane oplevelser, fortæller Anders V. Jacobsen.

Sammenligner man bilferien med charterferien, er der ifølge Anders V. Jacobsen også store besparelser at hente. En gennemsnitlig syv-dages charterferie for to personer, koster i juli måned 6.500 kroner mens en tilsvarende bilferie inklusive hotel kan klares for under 5.000 kroner, mener SnappCar-chefen.

Et tilskud
Selv om privat biludlejning først og fremmest er et fænomen blandt yngre generationer, er det ikke kun de billøse par og familier, der får noget ud af tjenesten, mener SnappCar selv. På den anden side af platformen står dem, der lejer og som dermed får sig et tilskud til charterferien, fortsætter SnappCars danske chef, Anders V. Jacobsen:

- På den ene side ser vi yngre par og familier, der ellers normalt ville blive hjemme, få råd til at rejse, og på den anden side ser vi, at de charterrejsende benytter chancen for, at få et tilskud til ferien, når bilen alligevel står stille et par uger, siger han.

Blander sig ikke i km
SnappCar overtog sidste år ’Din bil - min bil’ for et to-cifret millionbeløb. SnappCar-platformen er blandt Europas største peer-to-peer biludlejningstjenester med et samlet brugertal, der nærmer sig 250.000.
SnappCar har oplevet en stigning på knap 40 procent fra juni 2015 til juni 2016 i udlejninger i forbindelse med sommerferien, og det er primært de unge i aldersgruppen 21 til 29 år, som benytter sig af biludlejningen.
.
SnappCar blander sig ikke i, hvor langt man kører eller hvorhen, så længe man bliver inden for Europas grænser og overholder aftalen med udlejeren. Og når man lejer en bil, er man ifølge tjenesten automatisk forsikret mod skader for op til 250.000 kroner. Tilsammen har tjenesterne SnappCar og GoMore registreret mere end 10.000 udlejningsbiler i Danmark.
Kommenter artiklen (1)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125