23948sdkhjf

Goodyear satser på premium-biler

Firmaets nye Eagle F1-sommerdæk skal sætte performancegummi på flere biler i premiumklassen.
LUKSUS Goodyear offentliggør sit nye sommerdæk kaldet Eagle F1 Asymmetric 3. Der er tale om det, dækbranchen kalder et performance-dæk, og i dette tilfælde betyder det kortere bremselængde på våd og tør vej. Performance-segmentet er i vækst for tiden, hvilket ifølge Goodyear betyder en vækst fra 2015 til 2020 på mere end tre procent om året. Markedet forventes at vokse inden for dette tidsrum med mere end ni millioner enheder. Det skyldes primært væksten i bilparken inden for C, D og E-segmenter (medium-, store- og luksusbiler), der i stigende grad udstyres med den type af performancedæk.

Goodyear lover at der med det nye dæk er lagt betydelige anstrengelser i at udvikle dækkets sikkerhed og performance. Der gik mere end 36.000 timer til udvikling af dækket, inklusive mere end 5.000 test, 1.200 test på vej og 3.800 test på fem lokationer i fem lande. I alt blev det til 330.000 km kørte kilometer, før dækket kunne kaldes færdigtestet og dermed præsenteres offentligt. En vigtig funktion er den aktive bremseteknologi, der øger kontaktfladen og vejgrebet under bremsning og giver en kortere bremselængde. Desuden sikrer den nye og forbedrende gummiblanding vejgrebet under både bremsning og håndtering, og det klæbende harpiksmateriale giver et godt vejgreb og kortere bremselængde i både vådt og tørt føre. En ny, forstærket konstruktionsteknologi giver styrepræcision og slidstyrke samt en stærkere letvægtskonstruktion, der forbedrer håndtering, kurveegenskaber, slidbaneslitage og brændstofeffektivitet

Den uafhængige benchmarktest, som Goodyear bestilte fra TÜV Süd, bekræfter dækkets fordele. Resultaterne viser, at Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 har en 2,6 meter kortere bremselængde end gennemsnittet for tre førende konkurrenter. Bremselængden på tør vej er 1,3 meter kortere, og Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 er fire procent bedre i håndtering på våd vej end gennemsnittet for tre førende konkurrenter. Resultaterne viser også en 10,9 procent bedre rullemodstand end gennemsnittet, og dækket har den næstbedste rullemodstand af de testede dækfabrikater.

- Det glæder os rigtig meget, at TÜV-testen bekræfter, at Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 har de bedste resultater i bremsetesten, særligt under mere krævende forhold som regn, udtaler Alexis Bortoluzzi, Goodyear Marketing Director Consumer EMEA i en pressemeddelelse.

- Når alt kommer til alt er bremseegenskaber forbrugerens vigtigste behov, og det gælder i særdeleshed ejere af high performance-biler, udtaler Alexis Bortoluzzi videre.

Det nye Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 kan fås i 41 dimensioner fra 17 til 20 tommer, og sortimentet er klar i de fleste dimensioner til marts 2016.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.128