23948sdkhjf

Mange flere smøremidler fra Statoil

Global platform, bredere vidensbase og flere produkter, melder Statoil efter Fuchs’ opkøb af smøremiddel-forretningen.
OPKØB Allerede den 1. august kunne canadiske Alimentation Couche-Tard Inc. (ACT) oplyse, at der var indgået en aftale om at sælge Statoil Fuel & Retail Lubricants Denmark ApS til tyske Fuchs Petrolub.

Aftalen erklærede, at Fuchs Petrolub ville erhverve 100 procent af aktierne i Statoil Fuel & Retail Lubricants Denmark ApS, forudsat at konkurrencemyndighederne gav deres godkendelse af denne handel, og konkurrencemyndighederne har nu godkendt handlen, idet transaktionen er blevet lukket den 1. oktober 2015.

Processen med at integrere de to selskaber begyndte således i efteråret og vil blive afsluttet i løbet af 2016, oplyser Fuchs.

- Fuchs Petrolub er blandt verdens førende uafhængige selskaber inden for smøremidler, og overtagelsen vil betyde flere fordele for alle parter. At blive en del af Fuchs Petrolub vil således give Statoil Fuel & Retail Lubricants Denmark ApS adgang til en global platform, en bredere vidensbase samt en bredere vifte af produkter, oplyser Niels Højer, adm. direktør for Statoil Fuel & Retail Lubricants Denmark ApS, som holder til på Borgmester Christiansens Gade i København, hvor den danske stab tæller 12 medarbejdere.

- Der bliver imidlertid ingen umiddelbare ændringer for kunderne, tilføjer han.

Vind i sejlene

- Jeg ser meget positivt på det nye ejerskab. Det giver os adgang til en langt større palette af højteknologiske produkter inden for auto og industri. Fuchs, der har smøremidler som sin kerneforretning, er fremme med mange produkter tidligt, idet selskabet har mange godkendelser og mange OEM-aftaler, forklarer Niels Højer, som ser positivt på smøremiddel-forretningen i Danmark i 2016.

- Det ser lovende ud. Der er ved at komme mere vind i sejlene, mærker vi i markedet, tilføjer han.

Tæt på kunderne

Statoil Fuel & Retail Lubricants Denmark kører videre med samme besætning under Fuchs.

- Vi har valgt selv at være til stede på det danske marked med salg, support og teknisk service. Vi vil være tæt på kunderne, fastslår Niels Højer.

Fuchs betegnes som verdens 9. største olieselskab, etableret først i 1900-tallet med 30 fabrikker verden over og 50 operationelle datterselskaber. Fuchs har mere end 100.000 kunder i 150 lande.

Mere på www.statoillubricants.dk


Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126