23948sdkhjf

Nissan løfter kundeservice til nyt niveau

Omlægningen involverer et kundeløfte til værkstedskunder i hele Europa. 2500 forhandlerforretninger skal ombygges inden 2018.
SERVICELØFT Kernen i det nye program fra Nissan er et kundeløfte, som skal sikre en helst ensartet service i Europa og en omfattende ombygning af 2500 forretninger.

Bilproducenten vil nu arbejde for at sætte sine kunder i centrum for alt, hvad den foretager sig. Det er sjældent set, at en producent afgiver et kundeløfte, der dækker en hel region, og Nissan fastslår, at det skal sende et signal om, at mærket vil være førende i branchen på både eftermarkedssupport, priser og service. Detaljerne i kundeløftet er ved at blive færdiggjort, så de er tilpasset forholdene i Norden, hvor det også introduceres i 2016.

To pilotprojekter er allerede gennemført i Oxford og Moskva, og 125 forretninger er også allerede ombygget rundt om i Europa. Nissan rapporterer, at ændringen allerede har givet pote hos forhandlerne, der har fået positive tilbagemeldinger fra kunder og skubbet salgstallene i den rigtige retning.

Desuden satser bilproducenten en hel del på oplevelsen i selve showroomet, da man hos Nissan ikke længere vil ignorere internettets indflydelse på den traditionelle salgsmodel.

- Nissan er glade for at være førende, når vi gennemgår salgsoplevelsen både offline og online med henblik på at sætte kunderne i centrum for alt, hvad vi gør. Internettet har revolutioneret den måde, som folk foretager deres research og køber biler på, hvilket åbner markedet helt op og tvinger producenterne til at genoverveje deres interaktion med kunderne. Nissans nye initiativer indenfor kundeoplevelsen vil bringe design, kommunikation, tillid og teknologi i centrum og revolutionere vores salgsoplevelse - både fysisk og digitalt, siger Guillaume Cartier, som er Senior VP for salg og marketing hos Nissan Europe.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094