23948sdkhjf

To vindere glæder sig til Le Mans live

Motor-magasinets konkurrence fandt sine to heldige branchefolk.
UDVALGT Ud af 143 rigtige besvarelser kunne Motor-magasinet trække de to heldige vindere i Le Mans konkurrencen, der hver har vundet en DeLuxe Le Mans tur med K-rejser for to til en værdi af 12.000 kroner. De to vindere er leder af Quickpot Skive, Peder Fejerskov, samt Morten Dyrebjerg Lystlund, FTZ Odense.

Begge fortalte ved overrækkelse af gavechecken forleden, at de glæder sig rigtig meget. Morten Dyrebjerg Lystlund, der har været hos FTZ i 12 år og er udlært engrosekspedient hos en mærkeforhandler i 1993, har ikke tidligere været til Le Mans.

- Jeg skal have min far med, der er tidligere autolakerer og lige så motorsports-tosset som jeg og ser alt på tv – nu er DTC heldigvis også på tv igen, siger Morten Dyrebjerg Lystlund, der ikke selv har kørt motorsport. Turen ned skal foregå i faderens nye Skoda Octavia ”onsdag for at få det hele med”.

Peder Fejerskov derimod har været til Le Mans tre gange før – i 2000 første gang og senest i 2008. Alle tre gange med Tom Kristensen øverst på podiet.

- Det bliver fantastisk igen, selv om Tom K jo kun er med på sidelinjen denne gang. Men der er masser af danskere med, som vi kan heppe på. Og stemningen er jo fænomenal, så man næsten græder af glæde, når danskerne går på podiet, siger Peder Fejerskov. Han er ud af en dækfamilie, idet hans bedstefar stiftede Fejerskov Dækservice i 1927, som blev overtaget af faderen og siden købt af Bent Nielsen i Viborg. Også hos Peder Fejerskov står den gerne på motorsport som tilskuer, helt i Quickpot-kædens ånd, idet kæden støtter Legend Car serien med mere. I år kan Peder Fejerskov bedre tillade sig at holde med Porsche i LMP1 klassen på Le Mans efter Tom K’s exit.

- Jeg er ret Porsche-glad, lige som vores ejer hos JP Group i Viborg, Martin Pedersen, der jo har skabt et helt lille Porsche-museum. Jeg vil køre til Frankrig i min Porsche 944 sammen med min samlever, der også er glad for især Formel 1, siger Peder Fejerskov. Han har med stor entusiasme kørt sin Porsche fra 1985 med ”super køreegenskaber trods sine blot 163 hk” uden for konkurrence på den tyske Nürburgring, som han kalder ultimativt udfordrende med sine 170 sving på 21 kilometer svær bane.

Artiklen er en del af temaet Læs om Le Mans 2015.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141