23948sdkhjf

Magneto fortsætter som Automester

El-værkstedet begyndte på Østerbro i København i 50’erne og var en af Robert Bosch’ første afdelinger i Danmark. Efter ejerskifte kaldes værkstedet nu Automester Gentofte.
Fra årsskiftet har Allan Klüver Hansen skullet vænne sig til at sige "Automester Gentofte" i telefonen, efter at han, som mangeårig medarbejder, har overtaget virksomheden efter Henrik Rasmussen.

- Jeg har valgt at sige farvel til Magneto-navnet og satse på AutoMester konceptet, som på sigt vil være mere genkendeligt, omend det er med vemod ikke at skulle sige Magneto mere, siger Allan Klüver Hansen. Firmaet blev fra 1. januar 2013 omdøbt til at hedde Dansk Auto og Auto-El Aps, kaldet "AutoMester Gentofte" i daglig tale.

Kollega-kunder

Allan Klüver Hansen er udlært som autoelektriker og har siden 1991 arbejdet i virksomheden. Han har systemtekniker-efteruddannelsen og har siden 1996 arbejdet som værkfører og autoelektriker med primære opgaver i reparation af elsystemer i person- og varebiler, fejlfinding og monteringsopgaver.

- Allan har i mange år været vores primære kontakt til de mange bilforhandlere og autoværksteder, der benytter os som deres problemløsere. Det er ofte sådan, at når de på værkstederne selv har forsøgt sig, ender bilen her og får stillet den rigtige diagnose, siger Henrik Rasmussen.

- Vi rådgiver og hjælper også gerne over telefonen, når vores kollegaer over hele Danmark står med problemer og mangler en at sparre og dele tekniske erfaringer med, supplerer Allan Klüver Hansen.

Drev to værksteder

Allan Klüver Hansen er ikke helt uerfaren med at drive eget værksted, idet han siden 1993 har drevet Dansk Auto-El Service København sideløbende med sit job hos Magneto. Fremover bliver hans primære fokus at drive den nye virksomhed videre i den positive udvikling, sammen med en stab på tre dygtige medarbejdere, der alle fortsætter, så kunderne kan møde de samme kendte ansigter på Mesterlodden.

Her har virksomheden dog ikke altid ligget. Op gennem 70’erne, 80’erne og 90’erne gik arbejdet med dieselservice og auto-el på værkstedet hånd i hånd med el-værktøj og autoradioer i Æbeløgade på Østerbro. Gennem 90’erne forsvandt dieseldelen fra værkstedet i takt med, at diesel-systemerne blev mindre service- og reparationskrævende.

Fokus hos Magneto blev reparation, fejlfinding og montering af auto-el. Styrken lå i indgående kendskab til komplicerede el-systemer, fejlfindingsprocedurer og en bred erfaring af eftermonterings-opgaver. Det hele styrket gennem efteruddannelsesforløb hos Robert Bosch’ systemtekniker kurser, som foregår på et meget højt teknisk niveau.

Var 13 på toppen

I 1996 overtog Henrik Rasmussen Magneto efter en lang årrække i virksomheden som autoelektriker med den eftertragtede uddannelse som systemtekniker i bagagen. Omfattende monteringsopgaver hos flere store bilimportører fulgte med i købet, og Magneto husede 13 medarbejdere.

Senere gjorde kraftige besparelser på blandt andet klargørings- og monteringsopgaver hos importørerne, at outsourcing ikke længere var en særlig attraktiv forretning for de store bilimportører og forhandlere. Magneto måtte tilpasse sig og samtidig udvide arbejdsopgaverne til også at tilbyde alle former for mekaniske reparationer.

Efter en flytning af virksomheden i 2008 fra Æbeløgade til mere tidssvarende lokaler i industrikvarteret på Mesterlodden i Gentofte var det tid til at fokusere på effekten ved at kombinere autoelektriske reparationer med det mekaniske og omvendt. AutoMester blev en del af forretningen og bidrog i den grad med mekaniske opgaver, herunder også Webasto og Eberspächer bilvarmere, som værkstedet både forhandler og servicerer.

Synligheden af AutoMester i et område som den nordlige del af København og Nordsjælland, tillagt den gammelkendte el-erfaring, gør, at AutoMester Gentofte i dag har godt fat i kunderne, som tæller både private, virksomheder, stat & kommune med flere.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079