23948sdkhjf

Magasinet Bilen kører videre

Det er lykkedes for folkene på og bag magasinet Bilen - det oprindelige Auto Bild og senere Bilen Online - at redde bilbladet, selv om udgiverselskabet De Luxe Magazines A/S i januar kastede håndklædet i ringen, anfører Motorjournalisternes Klub Danmark, MKD.

Det nye udgiverselskab hedder Bilen Publications ApS, som blev etableret for nylig med henblik på produktion af Bilen TV og udvikling af "client publishing"-produkter til blandt andet bilimportørerne.

Ifølge MKD er det ikke oplyst, hvem der finansielt står bag det nye selskab, men Thomas Troels-Smith er, som hidtil, direktør. Den redaktionelle stab består fortsat af chefredaktør Nikolaj Karlshøj, Nils Finderup, Alexander Borch Nielsen, Thomas Hjortshøj, Henrik Würgler og Christian Frost.

Bilen blev født i april sidste år, og viste sig på relativt kort tid at være et konkurrencedygtigt produkt. Februar-udgaven, nummer 11, skulle være udkommet den 4. februar, men blev i første omgang droppet, da firmaet stoppede. Men nu udgives bladet alligevel torsdag den 25. februar.

Den sidste torsdag i måneden bliver fremover magasinets faste udgivelsesdag. Løssalgsprisen er hævet til 50 kroner - det samme som Bil Magasinet.

De Luxe Magazines A/S (tidligere Forlaget De Luxe A/S), stod, foruden Bilen bag udgivelserne Bolig Eksklusiv, Golf Eksklusiv og tidligere også Auto Bild. Årsagen til lukningen er, nok ikke overraskende, en vanskelig økonomi. Forlaget De Luxe fik i juni 2009 nyere ejere, blandt andet et investeringsselskab kaldet CapReal. I 2008 fik De Luxe Magazines ifølge Media Watch et minus på 1,5 millioner kroner efter skat. Egenkapitalen var negativ med 2,7 millioner kroner.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095