23948sdkhjf

DBFU: Forhandlere vil selektere bilannoncer mere

Brugtbilforhandlernes organisation DBFU hilser Bilzonens tiltag om samarbejde med Børsen og Nordjyske Medier, som vi kunne berette om i gårsdagens netnyheder, velkomment.

- Samarbejdet sker naturligvis for at virke mere attraktive i annoncørernes – altså vores medlemmers - øjne. Vi ser gerne, at der konkurreres på livet løs mellem internetudbyderne, så potentialet udvides. Det styrker bilforhandlerne i at nå kunderne på bedste og billigste vis, forhåbentlig uden at dette tiltag betyder øgede annoncepriser, som vi ofte ser en tendens til, siger forretningsfører i DBRU, Jakob Thornvig.

Han oplyser, at bilforhandlerne generelt spreder deres annoncer mellem den førende Bilbasen/Bilmarkedet, Bilzonen og de øvrige annonce-udbydere på markedet.

- Elektroniske medier er medlemmernes primære annoncemedie, og tiltaget fra Bilzonen vil muligvis betyde, at nogle bilforhandlere, med overvejende dyrere biler, vil være mere selektive i, hvor de placerer deres annoncer, på grund af at annoncerne via Bilzonen nu også kommer i Børsens site pleasure.dk, mener Jakob Thornvig.

Generelt om markedet for brugte biler henviser han netop til en artikel i Børsen forleden, der fortalte om en nedgang på to procent i 2009 i forhold til 2008. Det billede passer fuldstændig i forhold til DBFUs interne tal.

Sat i forhold til nyvognssalget skal vi ikke pibe så meget. Men mange af vores medlemmer har sår, der skal heles efter tre svære måneder sidst i 2008, hvor priserne på varelageret af biler måtte sættes ned med 30-40 procent på grund af krisen. Medlemmerne har været rigtig gode til at håndterer dette og til at komme videre, fortæller Jakob Thornvig. Han kan ikke oplyse, hvor meget brugtbilforhandlerne generelt bruger til markedsføring.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.158