23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Hvordan er kunden stillet ved en garantisag ?

- Er det nok at bruge en original servicebog ? Rigtigt mange værksteder bruger "udtrykket" SERVICE OG REPARATION af alle bilmærker!!! Men hvordan er kunden stillet ved en garantisag ?

Selv om du bruger mærkets egen servicebog (om den er af papir eller online) - så er det forbrugeren der skal dokumentere at service er udført korrekt via.

  •  1. Stempel i servicebog
  • 2. Faktura 

Kun hvis et "mærke værksted" laver service på det mærke de er "autoriseret" til, er et stempel nok dokumentation - alle andre værksteder skal lave yderligere dokumentation oftes via en faktura.

* Det vil sige at Skoda kan nøjes med at stemple en Skoda servicebog - men laver et Ford værksted eller et  hvilket som helst andet værksted en Skoda så er en Skoda servicebog ikke dokumentation nok ifbm. en garantisag.  - uanset hvilket bilmærke man laver.

Dette svar om yderligere dokumentation giver samtlige producenter og FDM når man spørger dem!

Vil det så sige at det ikke et "nok" at bruge en "original servicebog" ? - I princippet JA!

  • Det er jo op til forbrugeren at selv dokumenterer at service er udført og hvordan...
  • Kan en forbruger dokumenterer det med de "orginale servicebøger ?
  • Hvordan siker man sig at faktura altid er tilgængelig ? (værksted kan lukke, faktura kan blive væk)

Er en forbruger bedre stillet med en "original servicebog"? - I princippet NEJ!

  • Flere producenter bekræfter at de ikke kan udlukke at selv om deres "original servicebog" er brugt, så kan en forbruger stå med udfordringer i udlandet.
  • Faktura er ikke tilgængelig i en "original servicebog" 
  • Det er altså kundens ansvar at sikre sig dokumentation, selv om en "original servicebog" er anvendt.

Husker du at oplyse dine kunder om at det er deres ansvar at dokumentation altid er tilgængelig?

Der er et alternativ - Digitalservicebog (R) et registreret varemærke og bruges nu af mere end 500 autoværksteder i Danmark .

  • I Digital Servicebog er dokumentation for udført service altid online.
  • Dit værksted kan uploade faktura så denne altid er online tilgængelig for kunden.
  • Kunden kan også selv uploade faktura - hvis dit værksted ikke gør det...
  • Digitalservicebog rummer alle kundes enheder, ikke kun en bil - men alle biler, MC, campingvogn, trailer, motorcykel, cykel mv

Hvorfor så bruge "tid og penge" på alle de forskellige "original servicebøger" - når det findet et nemt alternativ?

Er dit værksted endnu ikke blevet digitalt og online med Jeres kunder ? - OPRET DIT VÆRKSTED HER

Se vores referencer på BOOKONLINE - vores landkort hvor nye kunder nemt finder Jeres værksted.

Flere fordele ved at bruge Digital Servicebog

  • Brug kun ét system til alle mærker - nye og gamle biler 
  • Nemt og enkelt.
  • Behold garantien 
  • Vedhæft faktura/tjek skema 
  • Service, syn, tandrem, dækskift, rustkontrol, undervognsbehandling mv. 
  • Rude mærkater & Reklame folder til jeres kunder 
  • Jeres kunder har gratis adgang 
  • 10% rabat for DBR medlemmer 
  • BOOK ONLINE – Jeres kunder kan booke tid online. 
  • Firma profil på: FIND VÆRKSTED 
  • Digital smøreseddel - næste besøg 
  • SMS modul - genindkald kunde automatisk - Inkl. 100 sms pr. måned 
  • Foto dokumentation 
  • Upload foto af papir servicebog 
  • Live - support 
  • Gratis app 
  • Integration fra Autofrontal, Helios, Notaplan & FTZ+

 

Digital Servicebook
Vordingborgvej 79
4700 Næstved
Næstved Kommune
Danmark
CVR nummer: DK36726350
P nummer: 1020358382

Send til en kollega

0.047