23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Tag styringen på fremtidens bilhandel

Biltorvet afholder årsdag den 30. maj, med blandt andet Christian Grau som gæstetaler. Årsdagen fokuserer på, hvordan bilforhandlere proaktivt sørger for, at der også i fremtiden vil være brug for dem og deres kompetencer.

Med livstils- og bileksperten Christian Grau som trækplaster afholder Biltorvet A/S årsdag i Middelfart, hvor bilforhandlerne helt gratis kan få værdifulde tips til at drive forretningen i den hastige digitale udvikling, som bilhandlere skal forholde sig til i dag. Bilkundernes behov og præferencer er under forandring, når det handler om at købe, leje eller lease bil, og masser af spillere vil have bilhandlen ud på online-medier. Budskabet er, at bilforhandlerne selv er bedst til at tackle denne forandring.

”Det er relevant at se på den transformation, branchen står over for i et perspektiv, hvor man mere fokuserer på, hvad bilforhandlerne selv kan gøre for at fastholde behovet for det, de er gode til, og ikke bare lade andre aktører diktere en ny måde at agere på i bilmarkedet. Risikoen er, at man så er nødt til at spille på disse nye betingelser, hvor bilforhandlerne som helhed ikke nødvendigvis kommer med nogle særlige fordele sammenlignet med nye spillere,” Siger Claus Nyboe, direktør for Biltorvet A/S.

Inspiration, motivation, aktion!
For at klæde bilhandlerne på i denne forandringsproces, fyrer Biltorvet A/S en tre-trinsraket af på årsdagen. Første trin handler om inspiration, hvor Christian Grau holder et oplæg.

 Christian Grau er motorredaktør på Euroman og livsstilsekspert, kendt bl.a. fra tv-programmer som ”Kender du typen” og ”Vi elsker biler”. Han har også udgivet bestselleren ”Mænd og Biler”.

I sit indlæg fortæller Christian Grau om bilkunderne i dag, og hvilke værdier fremtidens bilhandel skal bygges på for at klare sig i konkurrencen.

Hold kunden korrekt
Andet trin i raketten handler om motivation, nemlig det helt utroligt vigtige element, at kunne fastholde kunderne i butikken, når de én gang har handlet. Det bliver helt grundlæggende for at drive en bilforretning i fremtiden, at man har styr på sine kundedata og forstår at udnytte det potentiale, der ligger i dem. I maj 2018 kommer der nye og meget strammere regler for, hvordan virksomheder må indsamle og opbevare disse personfølsomme oplysninger. Biltorvet har derfor allieret sig med chefjurist Karoline Thomsen fra Bilbranchen (DI). Hun fortæller om, hvordan man kan udnytte sine kundedata uden at komme i konflikt med reglerne.

Sammen med Biltorvets konsulenter tager hun udgangspunkt i en række konkrete eksempler fra forhandlere.

Sidste trin i raketten handler helt konkret om digitale redskaber, der understøtter dialog med og betjening af fremtidens bilkøber. Direktør Claus Nyboe vil selv fremlægge den del af årsmødet.

”Det bliver en cocktail af vores egne løsninger, som alt sammen er produkter, Biltorvet A/S har udviklet specifikt til formålet i tæt samarbejde med bilforhandlerne, og som allerede har været testet og vist deres værd,” lover Claus Nyboe.

Ikke et ord om disruption
Blandt andet introduceres Samtykke.Net med fokus på digital markedsføring, og salgsværktøjet AutoDesktop med fokus på understøttelsen af digital kundeadfærd. Direktøren viser også hjemmesideløsninger med fokus på handlingsskabende features, e-commerce (online køb fra webside) og bedre konverteringer fra besøgende til leads.

Men hvad så med det farlige fænomen, disruption?

”Disruption er efterhånden at hyppigt anvendt ord i bilbranchen, og mange er, efter at have hørt om deleøkonomi, selvkørende biler og forsvindende behov for en bilforretning i klassisk forstand, lidt trætte af at høre ulven kommer, da de fleste finder sig selv drive en udmærket forretning mere eller mindre, som de altid har gjort.  Årsdagen bliver en balance mellem udstilling af de farer, der lurer for bilforhandlerne som led i digitaliseringen, og de muligheder, der så også bliver åbnet, og som man kan gribe og selv styre retningen af,” lover Claus Nyboe.

Før årsdagen afholder Biltorvet generalforsamling, hvor største punkt på dagsordenen er den netop overståede og succesfulde aktieudvidelse, hvor firmaet skal konstitueres med de nye aktietegnere.

BILTORVETS ÅRSDAG
Dato:
30 maj. Klokken 12.00 (frokost)
Sted: Severin Kursuscenter i Middelfart
Tilmelding: Inden 23. maj. For program og tilmelding klik her.
Pris: Gratis
Formål: Målsætningen for årsdage i Biltorvet A/S er generelt at visualisere, inspirere og konkretisere på udvalgte og højaktuelle emner med tæt forbindelse til digitalisering i bilbranchen. Biltorvet A/S tilstræber altid at levere et jordbundet indblik i, hvordan kundeadfærd samt krav og vilkår for at drive bilforretning må tænkes at udvikle sig med en horisont på to til fem år og på lidt længere sigt.

 

Biltorvet.dk
Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Høje-Taastrup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK34576289

Kontaktperson

Send til en kollega

0.062