23948sdkhjf
Del siden
Annonce

3008 værdig som Årets Bil? Biltorvet tester

Biltorvet A/S prøvekører topmodellen af Peugeot 3008, kaldet GT. Interiøret er fantastisk flot, men kan den leve op til titlen som Årets Bil i Danmark? Se videoanmeldelse her.

Det er ikke lang tid siden, at Peugeot Danmark kunne strække armene i vejret og fejre, at den nye 3008 havde vundet titlen som Årets Bil i Danmark. En kåring der var ret interessant, bl.a. fordi det for første gang nogensinde er en SUV der vinder.

Peugeot 3008 var ventet med spænding – for var det muligt for Peugeot at producere en bil, der lagde sit helt tæt af de modeller vi havde set udstillet på forskellige bilmesser. Specielt kabinen var interessant, for her var virkelig tale om nyskabende elementer og detaljer, som vi normalt kun finder i langt dyrere biler. Og du bliver ikke skuffet i kabinen. Peugeots nye i-Cockpit ser tæskegodt ud og materialerne har fået et gevaldigt løft, så du også føler dig godt tilpas. Rattet følger den nye designstil, hvor du kigger henover rattet i stedet for igennem. Nogen bryder sig ikke om det – personligt kan jeg godt lide det. Sæderne i GT-modellen er yderst behagelige og har en virkelig god sidestøtte.

Flyvende kontakter
Hele midterkonsollen med sine flyinspirerede kontakter og den anderledes gearstang, giver en følelsen af, at her er tale om en luksuriøs SUV. Grafikken i både instrumenthuset og på touchskærmen er virkelig lækker og futuristisk at se på og du får virkelig fornemmelsen af, at designerne har gjort sig umage. Derfor irriterer det mig noget så grusomt, at grafikken i navigationsmodulet er så elendig og slet ikke matcher grafikken fra resten af systemet. Samtidig har Peugeot vist sparet lidt da der skulle vælges grafikprocessor til bilerne, for det sker tit, at grafikken lige skal loade færdig, eller at den lige skal generere det korrekte billede til f.eks. surround view når bilen bakker. Det er rigtig træls, når nu resten er så lækkert.

3008 fås i flere forskellige udstyrstrin og med flere forskellige motorer. Billigste er en Access-model med 1,2 liters turbo benzinmotor med 130 hk. Vi har testet den 120 hk diesel og denne topmodel med 180 hk dieselmotor – og der er én ting, der irriterer mig ved begge motorer. Når du nærmer dig 3.500 o/min, så skifter motoren lyd og begynder på ...

Læs resten af anmeldelsen og se filmen her.

Biltorvet.dk
Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Høje-Taastrup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK34576289

Kontaktperson

Send til en kollega

0.031