23948sdkhjf
Del siden
Annonce

DENSO når diamantjubilæum

DENSO CORPORATION, der oprindeligt blev etableret som NIPPONDENSO i 1949, er nu 75 år, men virksomhedens mål forbliver revolutionerende, og dens produkter anvendes stadig af millioner af mennesker over hele kloden.

Selvom fremskridt fortsat har været i centrum for virksomhedens etos, har den omskiftelige verden, især de miljømæssige udfordringer, kombineret med virksomhedens langvarige engagement i samfundets trivsel betydet, at bæredygtighed og kulstofneutralitet er lige så vigtige i de kommende år.

Et kort kig på DENSO's historie vil bekræfte, at DENSO satte standarden helt fra begyndelsen i 1949, et træk, der stadig findes i dag. Virksomheden havde også visionære ledere, hvilket blev tydeliggjort ved den tekniske aftale, der blev indgået med Robert Bosch i 1953 om at anvende viden fra kilder uden for virksomheden for at opnå ingeniørstandarder i verdensklasse.

Denne filosofi viste sig værdifuld kort efter, da DENSO i 1961 blev tildelt Deming-prisen for sin kvalitetskontrol, hvilket blev efterfulgt af en betydelig global ekspansion og åbningen af det, der skulle blive det europæiske hovedkvarter i Holland i 1973.

I de følgende år introducerede DENSO en række verdenspremierer, hvoraf mange, som i 1974, 1975, 1997, 2002, 2010 og 2011, involverede tændrørsteknologi, men også inden for dieseludvikling med keramiske gløderør, common rail-indsprøjtningssystemer med højt tryk og opfindelsen af ventilen til recirkulation af udstødningsgas samt inden for roterende elektrisk udstyr, klimaanlæg og elektroniske sensorer. Virksomhedens ekspertise strækker sig endda så langt som introduktionen i 2010 af de første hybride og flade viskerblade til eftermarkedet.

Denne innovative egenskab har imidlertid nået videre udbredelse end bilindustrien, da en af DENSO's mest bemærkelsesværdige opfindelser har været QR-koden, en revolutionerende teknologi, der blev udviklet i 1994, og som nu er almindelig i enhver branche inden for ethvert felt og bruges af mennesker i alle hjørner af verden.

DENSO befinder sig i en spændende periode i sin historie ved at gå ind i næste fase af sin rejse, hvor virksomheden skal udvikle sig fra en tier 1-leverandør, der leverer til bilindustrien, til en tier 1-leverandør, der leverer til et mobilitetscentreret samfund og skaber værdi for mere forskelligartede kunder.

DENSO Aftermarket er en meget yngre organisation, men den er stadig helt på linje med DENSO's mål for bæredygtighed, mobilitet og humanitære mål. Organisationen er også dedikeret til at give den uafhængige service- og reparationssektor adgang til reservedele af høj kvalitet, der giver dem og deres kunder fuld tryghed og bidrager til bilisternes velbefindende i hele Europa.

DENSO Europe B.V.
Hogeweyselaan 165
1382 JL Weesp
Netherlands
CVR nummer: NLDenso Europe

Kontaktperson

Rune Bargholz Molt Wengel
Sales Executive Nordics
+45 31535444 r.wengel@eu.denso.com

Send til en kollega

0.047